Jdi na obsah Jdi na menu
 

Cenné body z Maďarska

15. 5. 2017

18527299_1002169116579700_135330836869728177_o.jpg

Český tým Křenek Motorsport a jeho jezdec Petr Fulín má za sebou letošní druhý podnik Evropského poháru cestovních vozů.

Dějištěm třetího a čtvrtého závodu sezóny 2017 byl oblíbený Hungaroring, kde jezdce ETCC tak jako vždy přivítala jedinečná atmosféra a bouřlivá divácká kulisa.

Pro tým Josefa Křenka, to však nebyl vůbec jednoduchý víkend. Po úvodních trénincích, kdy se Petr Fulín držel na pomyslných pódiových příčkách, přišla na řadu nevydařená kvalifikace, po níž sportovní komisaři nejprve škrtli Fulínův třetí nejrychlejší čas za nedodržení limitu dráhy, a o pár minut později přišlo další rozhodnutí o diskvalifikaci.

To mělo za následek start z posledního místa na roštu prvního závodu. Fulín v průběhu dvanácti závodních kol předvedl skvělé závodní drama, na jehož konci byly body za šesté místo.

„Byl to víkend, na který nebudu vzpomínat v tom nejlepším. Od počátku jsme se trápili s nastavení podvozku, což mělo za následek značnou nedotáčivost. Na druhé straně nutno přiznat, že jsem si po delší době opravdu hodně zazávodil. V obou jízdách jsem měl spoustu soubojů s Motou, Kralevem a Artemyevem. Byly to hodně vyrovnané a těsné závody o čemž svědčí i to, že naše auto je potlučené snad ze všech stran. Největší šrám utrpělo při tom střetu s domácím závodníkem Zsoltem Szabem. Souboje s ním byly opravdovým kořením druhého závodu, škoda jen, že to skončilo takto nešťastně. Nyní nás čekají další dva náročné podniky, na které se musíme dobře připravit. Na Nordschleife se sezóna přelomí do druhé poloviny a my tak musíme udělat vše proto, abychom se co nejvíce přiblížili Chrisovi,“ tak zněla slova Petra Fulína po skončení druhé závodní jízdy.

V té Fulín nakonec přidal další body za čtvrté místo a z Maďarska tak český závodník odjížděl na průběžném druhém místě s šestnáctibodovou ztrátou na Christjohannese Schreibera.

Šéf týmu, pan Josef Křenek, pak víkend na Hungaroringu okomentoval následujícími slovy:

"Když vezmu v potaz, že jsme po penalizaci z kvalifikace museli startovat z posledního místa a měli nejtěžší auto v poli, tak musíme být s výsledkem určitě spokojeni. V každém případě se nám ale nepodařilo nastavit podvozek tak, aby přední pneumatiky pracovaly v optimálním režimu, a tím jsme nevyužili jejich potenciál.“

„Celý tým pracoval s maximálním nasazením a zaslouží si velký dík. Nyní nám nezbývá nic jiného, než pogratulovat naším konkurentům, kteří to zvládli o tomto víkendu lépe a nepolevit v přípravě na další závod za 14 dní na Nordschleife. V celkovém hodnocení bychom měli být stále na druhém místě a tak je vše otevřené.“

18449649_1002168416579770_2736823457140725837_o.jpg