Jdi na obsah Jdi na menu
 

20 dnů a odpočet stále běží

20. 12. 2014

993449_550298065044555_1693279605_n.jpg

Do začátku 24-hodinového závodu na dubajském autodromu zůstává 20 dnů, což znamená, že přípravy na první velký vytrvalostní závod týmu Křenek Motorsport nezadržitelně spějí do svého finále.

Zatímco Clio je již několik dní na palubě nákladní lodě a pluje směrem Spojené Arabské Emiráty, na jezdce čeká před nadcházejícími vánočními svátky závěrečná část fyzické přípravy.

Své o tom vědí také Sebastian Steibel a Pascal Eberle:

Co pro vás znamená start ve 24-hodinovém závodě?
SS:
„V mé dosavadní krátké kariéře, je účast ve 24-hodinovém závodě velmi zajímavá. Na závod se moc těším a jsem zvědav, co vše nás tam čeká. Zažil jsem 24-hodinovku v Dubaji jednou jako mechanik a tak vím, co vše se při tomto závodě může stát. Přesto zůstávám optimistou podle hesla „To finish first you first have to finish!“

PE: „Je to pro mne veliká čest. Bude to můj první 24-hodinový závod a ke všemu v Dubaji. Můj sen se splnil!“

V čem se liší způsob přípravy na tento vytrvalostní podnik od přípravy na sprintové závody, ve kterých běžně startujete a jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s vytrvalostními závody?
PE:
„Pro mně osobně se příprava moc nemění. Tím, že ještě neznám trať, tak věnuji čas učení na simulátoru a sledování onboardů z předešlých závodů.“

„Moc vytrvalostních závodů jsem doposud neabsolvoval, ale při mých startech ve VLN jsem se s jistotou jedno naučil a sice, že rychlost, není to nejdůležitější. Jde především o vyrovnanost. To znamená, že se nesmí útočit jako ve sprintových závodech, což není pro pohárové jezdce vůbec jednoduché. A konečně svou nemalou roli zde hraje i štěstí.“

SS: „V přípravě jsem věnoval čas především dlouhodobé zátěži a učil se trať na videu. Tím, že je „běžná“ sezóna za námi mám i trochu více volného času a tak od poloviny října trénuji skoro každý večer.“

„Vytrvalostní závod jsem doposud nejel a znám je pouze díky nasazení našich závodních vozů při VLN. Z testů na Nordschleife a dalších závodů však dobře vím, jaké to je jet spolu s velkými a rychlými vozy.“

V Dubaji se jede téměř polovina závodu za tmy, jak moc je to pro jezdce náročné?
SS:
„Pokud vím, tak ani já ani Pascal jsme v noci doposud nikdy nezávodili a tak budeme muset co nejvíce využít nočních tréninků, abychom si zvykli na trať a posbírali co a jak nejvíce dat.“

PE: „Nikdy jsem v noci nezávodil a tak na tuto otázku nemohu dobře odpovědět. Předpokládám však, že je to velmi únavné. Koncentrace musí být mnohem vyšší, než v průběhu dne. Čeká nás velký provoz a k tomu auta, která nás budou oslňovat zezadu. Vše to pro mne bude nové, ale je to velká výzva, na kterou se moc těším.

Tyto noční úseky pak často bývají narušeny Kódem 60, což je specialita 24H Series, kde se nepoužívá Safety Car? Při Kódu 60 nevyjíždí na dráhu zpomalovací vozidlo, ale jezdci v klidu krouží po trati při maximální rychlosti 60km/h. Jezdci se shodují, že právě v této fázi se nejvíce projevuje únava. Co si myslíte o tomto opatření?
PE:
„Code 60 znám z VLN a tak si dovedu velmi dobře představit, že zrovna v této fázi, kde koncentrace a adrenalin klesá, může únava hodně stoupat. Doufám, že těchto fází bude co nejméně.“

SS: „Myslím, že Code 60 je dobrý způsob jak zajistit bezpečnost na trati, především při nočních kolizích. Dovedu si představit, jak může být únava při těchto fázích znát a tak se budu snažit v průběhu závodu co nejvíce spát, abych byl při svých stintech maximálně fit.

Proběhlo v rámci příprav také nacvičování střídání, nebo toto necháváte až do Dubaje? A jak velkou roli podle vás střídání hraje z pohledu celkového závodu?
SS:
„Doposud jsme výměnu jezdců netrénovali, ale myslím, že všichni víme, jak co nejrychleji do vozu nastoupit, protože s Cliem jezdíme v průběhu celého roku. Věřím, že až budeme v Dubaji všichni pohromadě, bude dostatek času na trénování těchto výměn, tak abychom si vzájemně co nejvíce pomáhali.

„Výměny musí probíhat co nejrychleji, nicméně důležitá je i správná pozice, protože v autě budeme vždy skoro dvě hodiny.“

PE: „Zatím jsme to netrénovali, ale s jistotou to bude jedna z prvních věcí, které nás na okruhu bude čekat. K tomu musíme probrat strategii a to kdo bude startovat a v jakém pořadí se budeme střídat. Správné pořadí je dle mne velmi důležité a to také kvůli tomu, že nejsme všichni stejně velcí. Při správné volbě a tréninku, lze při zastávkách v boxech jistě ušetřit spoustu drahocenného času.