Jdi na obsah Jdi na menu
 

Česká premiéra, nový monopost, zisk titulu. Taková byla letošní Podzimní cena v podání jezdců týmu Křenek Motorsport

13. 9. 2016

img_6479.jpg

Brněnský závodní víkend představoval poslední dva závody pro jezdce Twingo Cupu Pirmina Weixlera, Lubora Hanžla a Petra Semeráda. Petr Semerád se však jak již je v letošní sezóně zvykem představil také ve formulových závodech L21 Formula Remus, kde startuje se svým parťákem Tomášem Koreným.

Semeráda s Koreným pak v Brně doplnil také německý závodník Andreas Estner, který v letošním roce startuje v německém šampionátu ADAC Formula 4. Brněnský podnik pro Andrease představoval ojedinělou testovací příležitost a první seznámení s Masarykovým okruhem.

Tým Křenek Motorsport, měl v Brně k dispozici hned dva monoposty Formula 4 a Petr Semerád tak ve čtvrtek jako první Čech prohnal Formuli 4 přímo na dráze brněnského okruhu. Vítěz talentové soutěže JuniorStar dovršil v letošním roce teprve 15ti let věku a na ostrý start s touto formulí si tak musí počkat až do příští sezóny.

„Petra Semeráda jsme objevili při talentové soutěži JuniorStar, je velmi talentovaný a zaslouží si, stejně jako další mladí jezdci jakými jsou Tomáš Korený nebo Václav Šafář, dostat šanci závodit a trénovat na aktuální technice a v budoucnu soupeřit s evropskou špičkou. Děkuji naším partnerům za pomoc při realizaci testu a nyní mohu slíbit, že u pouhého testu nezůstane a že se již nyní na novou sezónu s Formulí 4 plně připravujeme,“ řekl po testu šéf týmu pan Josef Křenek.

img_6470.jpg

Tuto krásnou formuli tak letos brněnskému publiku v akci předvedl pouze Andreas Estner, který po závodech převzal na pódiu i dva poháry pro vítěze ve své kategorii.

Šéf týmu Josef Křenek se po skončení víkendu mohl radovat i z výsledků jezdců Twingo Cupu. Pirmin Weixler sice v prvním závodě dojel po kontaktu až na deváté pozici, nicméně nedělním druhým místem vybojoval celkové vítězství v tomto stále se rozrůstajícím juniorském poháru.

Petr Semerád pak stvrdil úspěch týmu dvěma třetími místy a konečným třetím místem mezi Juniory a výkony Lubora Hanžla stačily po čtyřech odjetých závodech na konečné páté místo.

V závodech formulí pak Petra Semeráda provázela smůla a po technických potížích nedokončil ani jeden závod. Čest formulové části týmu tak dvěma třetími místy zachraňoval s Glorii C8F Tomáš Korený.

img_6209.jpg

Slova jezdců:

Petr Semerád: "Na Masarykově okruhu v Brně jsem byl poprvé, ale i přesto se mi trať moc líbila. Tolik stoupání a klesání má málokterá trať na světě. Ve čtvrtečních trénincích jsem měl možnost, díky týmu Křenek Motorsport, stát se prvním Čechem, který seděl v monopostu F4. Test tohoto auta mi udělal obrovskou radost a myslím, že jsem svým výkonem nezklamal. Vůz F4 je dost odlišný od aut, v kterých jsem měl možnost se doposud svézt. I přes to jsem si jízdu maximálně užil. S výsledky jsem tentokrát spokojený tak napůl. Víkend v Twingu se náramně povedl. 2 třetí místa jsou nádherný výsledek. Díky týmům Křenek Motorsport a Lema Racing jsem měl šanci ukázat, že jsem schopen bojovat o nejvyšší příčky i v této sérii. Formulový víkend už tak moc povedený nebyl. Do prvního závodu bylo auto perfektně nastaveno a já jsem byl připravený bojovat s ostatními formulemi. Start se mi povedl na jedničku a během prvního kola jsem předjel 5 formulí. Bohužel ve třetím kole mi při brždění, z vytočeného šestého stupně v zatáčce číslo 11, upadlo levé přední kolo a já byl nucen formuli zaparkovat do kačírku. V druhém závodě jsem měl opět skvělý start, ale po pár kolech mi v první zatáčce praskl levý zadní ráfek, díky tomu mi opět upadlo kolo a já se bezmocně řítil čelně do bariéry. Nebyla to malá rána, ale naštěstí se mi nic nestalo. Děkuji celému týmu Křenek Motorsport za skvěle odvedenou práci."

Lubor Hanžl: "Víkend v Brně pro mne představoval první závody od úvodního víkendu na Hungaroringu. V Brně jsem byl poprvé a hodně jsem si to užil. Víkend pro mne začal čtvrtečním testem, kdy jsem se učil od zkušenějšího Jure Marinšeka. Byla to velice zajímavá zkušenost a I díky tomu se mi dařilo neustále zrychlovat. Čas v kvalifikaci mi zaručil šestou řadu na roštu. V průběhu závodu jsem se dokázal propracovat až na čtvrté místo mezi juniory. V neděli se mi pak podařilo skvěle odstartovat a předjet dva soupeře. Do první zatáčky jsem najížděl za Pirminem. Ve druhém kole jsem se pokoušel o další předjetí, ale byl jsem moc rychlý a dostal se do hodin. Nakonec z toho bylo další čtvrté místo. Uvážím-li, že jsem v autě seděl naposled před čtyřmi měsíci, tak mohu být s těmi výsledky spokojen. Děkuji týmům Křenek Motorsport, Lema Racing, mému kouči Juremu Marinšekovi a mému dědovi. Tento víkend bych rád věnoval mému strýci Lukáši Hanžlovi, který byl skvělý člověk a závodník."

Tomáš Korený: "Brno je skvělá trať, pro mě navíc téměř domácí. Je to spíše rychlá trať, takže jízda s formulí byl super zážitek. Vylepšil jsem svůj loňský čas a je tedy vidět, že jsem se opět posunul dál, což je dobré znamení. Bohužel moje auto v Brně nestačilo na skvěle připravené stroje týmu Chabr Motorsport, kteří odvedli skvělou práci a nenechali mi jedinou příležitost ohrozit jejich double. Třetí místo je tak pro mě nejlepší možný výsledek a nemohu být než spokojený. Velké poděkování patří týmu, který odvedl skvělou práci a na mém voze nebyl po celý víkend jediný problém."

Pirmin Weixler: “Brno v mém žebříčku oblíbenosti řadím na druhé místo za Hungaroring. Zdejší zatáčky jsou úžasné, zvláště ty v závěrečné pasáži okruhu, kde je to hodně do kopce. Mám radost z toho, že se mi podařilo nakonec dosáhnout na titul v Twingo Cupu. Po sobotním nepovedeném závodě jsem v to popravdě moc nedoufal. O to vice mne však tento úspěch těší. Můj velký dík patří celému týmu Křenek Motorsport a mým koučům Tomu Hochpointnerovi a Bobu Bonkowskemu. Ti všichni odvedli skvělou práci!”

Andreas Estner: “Pro mne je Brno dobrou tratí, obzvláště proto, že má mnoho rychlých zatáček. Do budoucna se musím naučit zvládat lépe jejich průjezdy. Byl jsem tady poprvé a tak to nebylo vůbec jednoduché, ale řekl bych, že s předvedeným výkonem, mohu být spokojen. Při příštím závodě bych se rád vice zaměřil na stav pneumatik v průběhu závodu.”

img_6242.jpgimg_5684.jpgimg_5222.jpg