Jdi na obsah Jdi na menu
 

Další poháry a body pro juniory týmu Křenek Motorsport

27. 5. 2015

fryb7299.jpg

Tým Křenek Motorsport vyrazil do dějiště druhého závodního víkendu, na rakouský Red Bull Ring, hned se třemi juniorskými závodníky. Byli to Tomáš Korený a Jaroslav Pospíšil, kteří se představili ve dvou závodech ESET L21 Formula a Petr Fulín jr. jenž usedal za volant pohárového Twinga.

Předpověď na víkend hlásila silný déšť a velice nepříznivé klimatické podmínky. To vše se vyplnilo do posledního detailu a většina zúčastněných se po skončení víkendu shodla na tom, že takové podmínky již dlouho nebyly.

Navzdory tomu, se všichni tři jezdci zhostili této výzvy jak se patří a v průběhu víkendu se každý z nich ocitnul na pódiu pro trojici nejlepších.

Tomáš Korený obsadil 2x první místo v kategorii L21 Formula Junior, přičemž se vždy se svým monopostem Gloria C8F pohyboval v půli třicetičlenného startovního pole, ve kterém měly jasnou převahu dvoulitrové monoposty.

Jaroslav Pospíšil dokázal v prvním závodě ovládnout svou třídu dvoulitrových formulí Renault, přičemž v absolutním hodnocení závodu FIA Zóny střední Evropy obsadil vynikající 6. místo.

Petr Fulín pak obsadil 2. a 3. Místo mezi juniory v Twingo Cupu. Na své konto si připsal také nejrychlejší závodní kolo. O lepší umístění v první závodní jízdě jej připravil kontakt s Bostanem Avbeljem. Šlo o souboj o celkové první místo, po kterém skončil Petr Fulín v kačírku mimo trať. 

Petr Fulín, Twnigo Cup: „Kvalifikace byly v podstatě mými prvními tréninky na této trati, seznamoval jsem se tedy teprve s tratí a umístění tomu odpovídalo. První závod se jel na mokru. Nebyla to premiéra pouze pro mne, ale pro celé startovní pole Twingo cupu. Na mokré trati s tímto vozem totiž ještě nikdo nejel. Ukázalo se, že to byla výhoda. Dokázal jsem jet i o čtyři vteřiny na kolo rychleji než ostatní soupeři, bohužel v zápalu boje o první místo jsem byl vytlačen mimo ideální stopu a skončil mimo trať. Tím jsem ztratil nějaký čas, který jsem již nestačil dohnat. Ve druhém závodě jsem se ještě před samotným startem dostal do kontaktu s jiným twingem a odstartoval jsem se ztrátou cílové rovinky, kterou jsem až do posledního kola zmenšoval, nicméně na předjíždění nebyl závod dostatečně dlouhý.“

Tomáš Korený, L21 Formula Junior: „Na Red Bull Ringu se mi líbilo, okruh má moderní zázemí, nádherné okolí, a byla tu velmi silná konkurence. Bohužel jsou tu spíš rovinky a tak se více projevil rozdíl ve výkonu mezi monoposty. I tak to pro mě byl úspěšný víkend. Bylo to moje první svezení na vodě, s autem jsem si rozuměl a mohl jsem si díky tomu, že mokrá trať trochu srovná výhodu motoru zazávodit i se silnějšími formulemi mých soupeřů. V neděli bohužel pro mě už nepršelo, a tak jsem se spíše soustředil na zlepšování své stopy a zajetí co nejlepšího času.“

Jaroslav Pospíšil, L21 Formula: „Do závodního auta jsem opět usedl po velmi dlouhé době a tak jsem si chtěl tento závod především užít. To se mi taky o víkendu splnilo, měli jsme dobrou rychlost, kterou jsem v prvním závodě dokázal proměnit ve vítězství ve třídě Formula Renault 2.0 a v šesté místo v Mistrovství Zóny Střední Evropy, což je zatím mé nejlepší umístění. Navíc se závod uskutečnil za extrémně deštivých podmínek, takže mou radost z úspěchu to ještě zdvojnásobilo. Bohužel má přemotivovanost ve druhém závodě mě stála dobré umístění i body a já musel kvůli vlastní chybě a následném nárazu do svodidel odstoupit ze závodu. S víkendem ale s odstupem času můžu být spokojený. Jako tým jsme ukázali, že můžeme být letos velmi silní a že se s námi musí počítat při boji o stupně nejvyšší. S monopostem od Renaultu jsem jel sice teprve svůj druhý závod, ale s vozem si výborně rozumím a už se nemůžu dočkat až zase usednu za volant. Zároveň děkuji týmu Křenek Motosport za bezproblémově připravené auto a také fanouškům za jejich podporu.“

Josef Křenek, šéf týmu: "Všichni naši junioři odvedli výbornou práci a dosáhli zasloužená pódiová umístění. Je až neuvěřitelné, jak jednoduše zvládli těžké povětrnostní podmínky a dokázali se prosadit v nejobsazenějších startovních polích posledních let. Během závodního víkendu jsem neměl moc času našemu týmu pomáhat a sledoval jsem celé dění z povzdálí. O to více mě těší, jak vše zvládli, a děkuji všem za odvedenou práci a jezdcům gratuluji k jejich dosaženým výsledkům.“

„Koncept závodů FIA CEZ začíná přinášet své ovoce a co je ještě důležitější, naši jezdci nebyli zdaleka jediní mládežníci v poli. Slovinsko, Srbsko a Maďarsko mají také svá juniorská želízka v poli FIA CEZ a věřím, že pomalu můžeme doufat v lepší budoucnost okruhového sportu. V žádném případě, ale nesmíme přestat pracovat a usnout na vavřínech. Naopak musíme i nadále vyvinout maximální úsilí v udržení společného a jednotného konceptu společného mistrovství států FIA CEZ.“

fryb6236.jpgfryb1435.jpg11259696_899111003465832_3910657855129265436_n.jpg