Jdi na obsah Jdi na menu
 

Dramatický začátek

11. 10. 2015

_mg_8049.jpg

Závěrečný podnik letošního Evropského poháru cestovních vozů začal poněkud dramaticky. Akce se sice odehrávala přímo na trati zdejšího autodromu, nicméně charakter byl poněkud jiný, než by  si jezdci a diváci přáli.

Vše začalo, když se nad místní autodrom přihnala těžká dešťová mračna, která na povrch dráhy seslala proudy vody a bláta.

Závodní program úvodního dne tak byl o pár hodin posunut a na místo tří testovacích jízd se jely pouze dvě. Večer k tomu již podle původního harmonogramu přibyl také volný trénink. 

V průběhu těchto jízd se však jezdci týmu Josefa Křenka utkali nejen s chronometrem, ale také s následky nečekaných střetů. V případě Michala Matějovského to byl zlomený tlumič a prasklá nápravnice, což byl následek střetu s vozem Andrease Pfistera v pit-lane. V případě Petra Fulína to pak byl prasklý chladič, což byl pro změnu následek agresivnějšího průjezdu přes jeden z místních pověstných obrubníků. 

Navzdory všem těmto komplikacím mohli oba jezdci zasáhnout do závěrečného volného tréninku a tím potvrdit že oba vozy jsou na zítřejší finálové klání připraveny. To v úvodu dne potvrdil i Petr Fulín, když s časem 1:51.108 vyhrál první měřený test. V závěrečném tréninku, pak s časem 1:49.918 obsadil slibné třetí místo se ztrátou 0,34s na nejrychlejšího Dušana Borkoviče.

Poslední den letošní sezóny odstartuje v osm hodin půlhodinovou kvalifikací. Starty závodů jsou pak naplánovány na 11:00 a 13:00.

Slova jezdců:

Michal Matějovský, BMW 320si, TC2: "Ráno bylo velmi zajímavé. Příroda nám opět jednou ukázala, jak je mocná. Naštěstí se vše podařilo uklidit a brzy se mohlo jezdit. Do prvního testu jsem nenastoupil a v tom druhém jsem měl bohužel kolizi v boxové uličce s Andreasem Pfisterem. Byl z toho zlomený tlumič a prasklá nápravnice, ale díky skvělému nasazení kluků mechaniků se vše podařilo opravit a já jsem mohl vyjet ještě na dvě kola do volného tréninku. Přes noc ještě doladíme geometrii a ráno nás hned čeká kvalifikace."

Petr Fulín, Seat León Cup Racer, SMT: "Dnes to nebylo vůbec jednoduché, ale jsem rád za dobrý čas z prvního testu. Pak mne ale přibrzdil prasklý chladič, kdy se opakovala situace z Zolderu. Najel jsem na jeden z obrubníků a přes podlahu se ta rána přenesla až k chladiči. Naštěstí se klukům podařilo dát vše dohromady, což nám potvrdil i závěrečný volný trénink. Trochu se obávám toho zítřejší nahuštěného harmonogramu, kdy kvalifikace končí jen dvě hodiny před prvním závodem."

Josef Křenek, šéf týmu: "Dnešek opět prověřil připravenost našeho týmu. Jsem rád, že mohu konstatovat, že jsme zvládli opravy obou aut v dobrém čase a že jsme na zítřek připraveni."