Jdi na obsah Jdi na menu
 

Hungaroring představuje výzvu i velkou neznámou zároveň

29. 4. 2015

20120503-wtcc-hungaroring1.jpg

Přestávka mezi jednotlivými ročníky šampionátu FIA ETCC letos trvala neuvěřitelných sedm měsíců a oba jezdci týmu Křenek Motorsport jsou již řádně nažhaveni na tento pátek, kdy na Hungaroringu poprvé poměří síly nejen proti chronometru, ale také proti svým soupeřům.

Hungaroring je v kalendáři FIA ETCC novou tratí a pro každého je tak trochu neznámou co na jezdce čeká. Obzvláště když velkou změnou prošla technika, ale i startovní listina, na které je aktuálně dvacet přihlášených jezdců.

Závodní trať, na jejíž délce 4.381 metrů je namotáno 16 zatáček, je pověstná jemným pískem, který v minulosti již zamíchal kartami nejednoho závodu. Petr Fulín i Michal Matějovský měli možnost si vyzkoušet tuto trať před dvěma týdny v rámci posledního předsezónního testu, po kterém si oba piloti své výsledky pochvalovali. Věřme, že tomu bude stejně i po skončení úvodního závodního víkendu.

Michal Matějovský - BMW 320si: "Hungaroring je moc pěkná trať. Test ukázal, že je to svižný okruh, na kterém se pořád něco děje. Svodidla jsou zde v některých místech celkem blízko a není zde místo na vydechnutí. Celkem mne překvapilo, že je tak úzká, v televizi to vypadá mnohem širší. Na závody se ale velice těším, určitě nás čeká pěkný víkend. Maďarský závodní víkend WTCC je známí i díky výborné divácké kulise, která zasáhne úplně každého."

Petr Fulín - Seat León Racer: "Zimní pauza byla letos opravdu dlouhá. V ETCC jsme takto pozdě nikdy nezačínali a tak se moc těším. Bude to sezóna plná výzev a to nejen kvůli změně auta, kdy pojedu s předokolkou, ale především také kvůli změnám ve startovní listině. Jsou tam kluci, kteří auto mají již od loňské sezóny a tak mají roční náskok. Na seznamu nevidím jméno, které bych si mohl odškrtnout, že by mohl být za mnou. Bude to opravdu velice těžké, ale o to více se těším."

Josef Křenek, šéf týmu: "Na Hungaroringu nás čeká velký krok do neznáma. Hungaroring je nový okruh v seriálu FIA ETCC, kde jsme sice již testovali a s výsledky testu byli i relativně spokojeni, přesto nám ale stále chybí porovnání s ostatními. Mimo to pojedeme vůbec první závod s novým Seatem Leon Racer a po shlédnutí startovní listiny se konkurence jeví jako velmi silná a ke všemu mají někteří jezdci a týmy zkušenosti z předešlé sezony. Určitě to nebude jednoduché, ale i my máme skvělé a zkušené piloty a společně s Michalem Matějovským a Petrem Fulínem se pokusíme udělat vše pro získání co možná nejlepšího výsledku.“

Časový harmonogram:
 Pátek 1. května

 13.45 – 14.30 - 1. test
 
 Sobota 2. května
 09.45 – 10.30 - 2. test
 13.30 – 14.00 - volný trénink
 15.45 – 16.15 - kvalifikace
 
 Neděle 3. května
 08.45 – 09.00 - Warm Up
 10.05 - 1. závod - 12 kol
 11.10 - 2. závod - 12 kol

p407877-hr.jpg11083752_884492258277717_5743715095103063536_o.jpg