Jdi na obsah Jdi na menu
 

Jezdci týmu Křenek Motorsport měli na Salzburgringu rychlost, scházelo však štěstí!

20. 5. 2013

 

matejovsky62.jpg

Ve třetím závodním víkendu šampionátu FIA ETCC ukázala paní štěstěna  jezdcům týmu Křenek Motorsport svou odvrácenou stranu.

Po úvodních dnech, kdy Petr Fulín s Michalem Matějovským zcela jasně dominovali celému závodnímu poli, přišla v nedělních závodech smůla v podobě ťukanců a nehod.

Jediným světlým momentem je zisk bronzu, který v prvním závodě vybojoval Michal Matějovský, když projel cílem na třetím místě za Dušanem Borkovičem a Maťo Homolou.

Petr Fulín, který se od úvodu závodu držel na špici, doplatil na střet s Jordi Oriolou, po kterém ve vysoké rychlosti narazil se svým BMW 320si do svodidel. Fulín z této nehody vyváznul „pouze“ s pohmožděnými zády, nicméně oprava jeho vozu si vyžádá nemálo času a stejně tak i finančních prostředků.

„Již během startovní procedury mi bylo jasné, že slabé mrholení přejde postupně do regulérního deště. Zadní pasáž tratě byla už v prvním kole lehce zkrápněna. Byla to místa, kde zadní pohon na své oponenty ztrácel horší trakcí. Zde, se přede mně dostal Pfister, nicméně na suchém posledním sektoru se mi podařilo si vzít první pozici zpět. Celá situace se opakovala i v dalším kole kdy se přede mně dostal i Borkovič. Oba jsem díky závětří začal předjíždět na dlouhé rovince. V momentě kdy jsem byl již zpátky na čele dostalo mé auto likvidační kontakt na pravý zadní roh. Od té doby jsem byl pouze pasažérem a v rychlosti kolem 200km/h se začal s autem točit kolem svodidel. Za incident byl nakonec potrestán Oriola, který se vyvážel ještě za mnou. Osobně ale vůbec nevím, zda to byl Oriola či Borkovič, chci to vidět ještě zvenku. Každopádně jsem rád, že jsme to s Andreasem přežili, ten moment kdy se obě auta dotočila a já viděl kouř, bláto, karbonové kousky na trati a ještě vnímal to ticho, to bylo jak po boji….“řekl k nehodě v prvním závodě Petr Fulín.

Podobný osud potkal i třetího jezdce týmu Jaromíra Štádlera. Toho čtyři kola před koncem prvního závodu vyřadila v první šikaně rána od tureckého závodníka Aytaca Bitera.

V ETCC se jedou závody ve velice těsném sledu a tak do druhého závodu nastoupil z tria českých jezdců pouze Michal Matějovský.

Maťejovský bojoval na čele o prvenství se slovenským závodníkem Maťo Homolou a měl rychlost na to, aby po závodě stál na stupínku nejvyšším. V desátém kole však najel zadním kolem na kluzký obrubník a skončil v hodinách, po kterých se ocitnul mimo trať.

Třetí závodní víkend šampionátu FIA ETCC tak přinesl jedinému českému týmu více starostí než radosti. Všichni se ale shodli na tom, že i takové jsou závody a je třeba se nyní postavit nové výzvě, kterou bude v půli července okruh Pergusa na Sicílii.

Michal Matějovský: „Na této trati jsem jel úplně poprvé. Všechno tak bylo pro mne nové, a tak jsem se musel hodně učit. Volné tréninky a testy byly bez problémů. V prvním závodě začalo pršet, ale myslím, že jsem to zvládnul dobře. Pokud by se jelo jedno, dvě kola navíc, myslím, že jsem měl na to, abych se posunul o jedno místo dopředu. Ve druhém závodě jsem bojoval s Maťo Homolou a při jednom ze soubojů jsem najel na kluzký obrubník a skončil v hodinách.“

Petr Fulín: „Jsem pochopitelně zklamaný. Až do závodu se mi podařilo vyhrát všechny tréninky včetně kvalifikace a pak takováhle rána. Musíme teď dát auta dohromady, psychicky se zvednout a znovu zabojovat. K dokonání naší smůly se ve druhém závodě nezadařilo ani Michalovi, který to měl dobře rozjeté.“

Jaromír Štádler: „Salzburgring mi asi není souzený. Už loni jsem tady nedojel a letos to dopadlo podobně.  V první šikaně do mne vrazil ze zadu Biter, urazil mi kolo, takže žádná sláva a žádná radost, ale i to jsou závody.“

Josef Křenek: „Nehody k závodům patří a dnes to potkalo nás a to hned třikrát. Původně nám Salzburgring nešel, nakonec se nám to ale podařilo zvládnout, což dokazují výsledky Petra Fulína ve všech měřených jízdách a stejně tak i třetí místo Michala Matějovského. Tento víkend jsme ztratili hodně bodů, nicméně stále je vše otevřené a my se musíme na Pergusu připravit jako na první závod sezóny.“

 

foto: FIA ETCC Media

 

start_race1_2-2-.jpg

stadler56.jpg

matejovsky72.jpg