Jdi na obsah Jdi na menu
 

Křenek Motorsport v Mostě - 5 jezdců vybojovalo pět pódií

13. 8. 2014

 

img_0371.jpg

 O uplynulém víkendu se na mosteckém autodromu konal již pátý závodní víkend letošního ročníku ESET V4 Cupu. Pro pražský tým Křenek Motorsport a jeho pět jezdců tento podnik představoval nejen letošní první svezení na domácí půdě, ale především pak dlouhý boj na dvou frontách.

Podobně jako tomu bylo v Poznani, tak i v Mostě zasáhli jezdci týmu Křenek Motorsport do bojů v kategorii ESET TWC a ESET L21 FORMULA. V ESET TWC se poprvé v jednom víkendu potkalo kompletní trio jezdců, tedy Švýcaři Stephan Peyer a Wani Finkbohner s rakouským mladíkem Philippem Bartosem. Ve formulích pak do dvou různých monopostů usedli Tomáš Chabr jr. a týmový nováček Martin Kunc.

V závodě pohárových Clií, kde jezdci nastupují ve spolupráci s týmem Carpek Service, se nejvíc dařilo Stephanu Peyerovi, který po sobotní závodní jízdě vystoupal na stupínek nejvyšší. K podobnému výsledku měl v neděli velice dobře našlápnuto i Wani Finkbohner, který v posledním kole vedl s pohodlným náskokem před Tomaszem Rzepeckim a Maciejem Szkudlarekem. Pak se ale střetl s jedním ze soupeřů, jenž byl o kolo zpět a v cíli tak byl klasifikován až na třetím místě.

Stejný osud, avšak s mnohem horším následkem potkal již v sobotu Philippa Bartose. Philipp přijel do Mostu s cílem spravit si chuť a dát zapomenout na nevydařený víkend na Salzburgringu a zpočátku tomu také vše nasvědčovalo. Philipp patřil od pátečních tréninků k těm nejrychlejším a časy z testů a kvalifikace naznačovaly, že ambice na pódiové umístění jsou opodstatněné. Tento standard si Philipp udržoval i v závodě, kdy mu dvě kola před koncem patřilo třetí místo. Při nájezdu do posledního kola ale Phillipa natlačil jeden ze soupeřů na boxovou zeď, což rezultovalo ve velkou nehodu a vyřazení obou jezdců ze závodu.

„Neudělal jsem nic špatně, jeden ze slovinských jezdců mi tam nenechal žádné místo, vrazil jsem do zdi a skončil se zalomeným kolem,“ těmito slovy okomentoval Philipp Bartos kritický moment svého závodu.

Z původně dvou vozů, které byly přihlášeny do sobotní vytrvalostního závodu, se tak na dráze objevil pouze jeden. Za jeho volantem se střídali Wani se Stephanem a po 56 ostrých kolech obsadili nepopulární čtvrté místo.

Křenek Motorsport je na české formulové scéně znám také díky podpoře mládeže a líhni talentů. Týmem Josefa Křenka prošli v minulosti jezdci jako Adam Kout, Josef Král či Jakub Knoll a dalším takovým talentem by mohl být Martin Kunc, který si o tomto víkendu poprvé vyzkoušel svět velkých závodů a to hned s pohárovou Formulí Renault 2.0. O tom, že to byla premiéra hodně zdařilá, svědčí skutečnost, že Martin stál po obou závodech na pódiu a do tabulek ESET V4 Cupu se zapsal dvěma třetími místy.

Pátým jezdcem, který zasáhnul do víkendových bojů byl stálý jezdec týmu Chabr Motorsport Tomáš Chabr jr.

"Za nabídku na start s Glorií jsem velice vděčný. Je to zcela odlišné auto a tak je to pro mne velice vítaná zajímavá zkušenost," řekl v úvodu víkendu Tomáš Chabr. V prvním závodě třídy L21 FORMULA 1000 obsadil Tomáš druhé místo za Jaroslavem Pospíšilem. V tom druhém pak kvůli prasklému ráfku odstoupil po sedmi odjetých kolech.

Slova jezdců po závodech:

Stephan Peyer, Renault Clio Cup III: "Celkovým pohledem týmu musím říci, že mám kvůli nehodám smíšené pocity. Pro mne osobně to byl vydařený závodní víkend. Užil jsem si skvělý závod ve sprintu a velice těžkou vytrvalost. Základy k těmto úspěchům se nám podařili položit již v kvalifikaci, kde se ukázalo, že naše auta jsou velice dobře připravena."

"Dařilo se mi zrychlovat kolo za kolem, díky čemuž se mi dařilo bojovat s Maciejem Szkudlarekem o pozice na čele závodu. Podobně zábavná byla i vytrvalost, do které jsem startovali z pitlane, protože jsem nestačili vyjet ve stanoveném limitu. Byla to velká výzva, ale nám se to s Wanim podařilo poměrně rychle dohnat. Nicméně i přes veškerou snahu se nám nepodařilo probojovat až na pódium, tak jako tomu bylo v Poznani. Věřím, že na Slovensku se nám bude dařit ještě o trochu lépe. "

Wani Finkbohner, Renault Clio Cup III: "Tento víkend byl pro mne jako na houpačce, nahoru a dolů. Zisk pole position v naší třídě mne velice potěšilo, nicméně rána od soupeře, která mne připravila v posledním kole o vítězství, tak ta mne hodně mrzí. Normálně bojuji proti rychlejším vozům, tady však došlo ke střetu s jedním z vozů okolo zpět a o to více je to zvláštní. Už nyní se těším na Slovakia Ring, věřím, že tam se mi povede mnohem lépe."

Philipp Bartos, Renault Clio Cup III: "Jsem hodně zklamán. Rána, kterou jsem dostal byla z mé strany nezaviněná a o to víc mne to mrzí. Stálo mne to nejen pódium, ale především pak start ve zbývajících dvou víkendových závodech. Myslel jsem si, že jsem si svou porci smůly vybral již na Salzburgringu, nicméně jak se zda, tak to stále pokračuje."

Martin Kunc, Formula Renault 2.0: "Byli to pro mne mé první závody a tak si myslím, že s výsledky tohoto víkendu mohu být více než spokojen. Až do tohoto víkendu jsem absolvoval pouze jednodenní testování a pak dva páteční tréninky, při kterých jsem sbíral první zkušenosti. Jsem si moc dobře vědom, že nejdřív je potřeba naučit se prohrávat, aby mohlo přijít vítězství a o to více si cením dosažených výsledků. Ve druhém závodě mne se mi stala taková nepříjemnost v podobě zmačknutí tlačítka PITLINE, při výjezdu z první zatáčky. Kvůli tomu jsem se propadl na konec závodního pole. Ovšem emoce a pocity co jsem v tu chvíli prožíval mě vybudili a mne se podařilo tu velkou ztrátu alespoň částečně smáznout a dotáhnout se na Jaroslava Pospíšila. Ve druhém závodě jsem se navíc o vteřinu zrychlil, svedl spoustu soubojů a tak získal i spoustu zkušeností do dalších závodů."

Tomáš Chabr, Formula Gloria C8F: "Tento víkend nedopadl zcela podle mých představ. Poprvé jsem jel s Formulí Gloria a za tuto skvělou příležitost bych rád poděkoval celému týmu FormulaStar. Byla to zajímavá nová zkušenost. Žel však nebylo mnoho času na testování a nastavování auta, což se také odrazilo na mém sobotním výsledku. V neděli už jsem si pěkně zazávodil s Jardou Pospíšilem, které jel v mém autě. Už od startu jsme spolu hodně bojovali a jednou jsme do sebe i ťukli a tak to bylo až do sedmého kola, kdy mi prasknul disk zadního kola. Je to škoda, ale jsem rád, že jsem mohl v Mostě jet, byla to skvělá zkušenost."

Josef Křenek: "Mostecký závod sloužil především jako další krok přípravy pro 24h závod v Dubaji. O to více mne těší vítězství Stephana Peyera v sobotním sprintu. V letošní dvoulitorvé divizi se na závody sjíždí vždy více než 30 závodníků a při takovém počtu vyrovnaných konkurentů se to bohužel bez nehod neobejde. Nás to potkalo hned dvakrát, poprvé v sobotu, kdy jel Phillip Bartos výborný závod a až v posledním kole přišel kvůli nezaviněné nehodě nejen o zasloužené třetí místo, ale také možnost startu ve vytrvalosti a ve druhém sprintu. Podobný osud potkal i Waniho Finkbohnera, který se na cestě k vítězství střetl s jedním jezdcem o kolo zpět a propadl se až na třetí místo. Ale i tak mne těší vývoj dvoulitrové třídy, kde je již nyní pro další závod na Slovakia Ringu přihlášeno přes 40 jezdců. Rád bych dodatečně pogratuloval Martinu Kuncovi, který jel v Mostě s Formuli Renault svůj první závod a oba závody úspěšně zakončil na třetím místě."

Výsledky závodů ESET V4 Cupu v Mostě:

Sobota

ESET Clio Cup Sprint

1. Stephan Peyer (CHE) Carpek Service
2. Maciej Szkudlarek (POL) Maciej Szkudlarek
3. Marek Rzepecki (POL) Basenhurt A&T Racing Team

ESET Clio Cup Endurance
1. Jens Loehnig / Alf Ahrens (GER) Jas Autoteile
2. Alfred Kramer / Tomaz Trcek (SLO) Autosport Jazon
3. Tomasz Rzepecki / Marek Rzepecki (POL) Basenhurt A&T Racing Team
4. Stephan Peyer / Wani Finkbohner (CHE) Carpek Service

L21 Formula Renault
1. Josef Zaruba (CZE) China BRT
2. David Freiburghaus (CHE) SBM Motorsport
3. Martin Kunc (CZE) Křenek Motorsport

L21 Formula -1000
1. Jaroslav Pospisil (CZE) Chabr Motorsport
2. Tomas Chabr jr. (CZE) FormulaStar

Neděle

ESET Clio Cup Sprint

1. Maciej Szkudlarek (POL) Maciej Szkudlarek
2. Tomasz Rzepecki (POL) Basenhurt A&T Racing Team
3. Wani Finkbohner (CHE) Carpek Service

L21 Formula Renault
1. David Freiburghaus (CHE) SBM Motorsport
2. Josef Zaruba (CZE) China BRT
3. Martin Kunc (CZE) Křenek Motorsport