Jdi na obsah Jdi na menu
 

Na Salzburgringu se sezóna přehoupne do druhé poloviny

22. 5. 2014

 

start-race1-2-2.jpg

 Okruh Salzburgring leží nedaleko čtvrtého největšího rakouského města Salzburg. Povrch dráhy měří 4.241 metrů a jeho profil tvoří šest pravých a šest levých zatáček. Šampionát FIA ETCC sem zavítá již pošesté. Zatímco v letech 2008 a 2011 se zdejší podnik konal jako jednorázová záležitost, tak v letech 2010, 2012 a 2013 se již jednalo o plnohodnotný seriál, který měl vždy minimálně čtyři podniky.

Seznam přihlášených jezdců má aktuálně 28 jmen, mezi kterými se nacházejí také jména jezdců pražského týmu Křenek Motorsport Petra Fulína a Michala Matějovského.

Fulín s Matějovským vyrážejí do Rakouska povzbuzení dobrými výsledky z předchozích závodů na Slovakia Ringu a s jasným cílem, kterým je maximální bodový zisk. Ten by jim měl umožnit vytvoření dobré výchozí pozice pro zbývající dva podniky v belgickém Spa a italské Perguse.

"Na závody na Salzburgringu se těším. Očekávám, že se podaří udělat výsledek alespoň takový, jako se mi povedl před týdnem na Slovensku. Cítím se dobře, technika je v naprostém pořádku a jedinou neznámou tak zůstává počasí. Předpovědi směřují k tomu, že by na okruhu mohlo být proměnlivo a občas déšť, ale to je podobné jako vloni a konec konců déšť nás provází na všech závodech již od počátku této sezóny – takže nic nového a i na to jsme myslím připraveni. Na Salzburgring dostávám „Success Ballast“, v podobě 29 kil navíc, které jsem si vyjel na Slovensku. Jsme na tom ale prakticky stejně s mým největším současným rivalem Švýcarem Riklim (+30 kg), takže to určitě bude velký boj," říká před odjezdem na Salzburgring Michal Matějovský.

Jeho týmový kolega Petr Fulín k tomu dodává:  "Salzburgring považuji za jednu z nejslabších částí kalendáře, protože je to převážně rovinatá trať bez technických pasáží. Rozestupy mezi piloty jsou tu minimální, a tak se tady jakákoliv nevýhoda ve výkonu nebo váze vozu pořádně umocní. V závodech chci jet na jistotu a pokusím se i akceptovat ztrátu nějaké té pozice, protože nechci opakovat loňský scénář. Nechci působit odevzdaně, ale minulý závod na Salzburgringu nás kvůli horlivosti soupeřů stál dost bodů i peněz. Každopádně celý tým je připraven, těšíme se na další závody a rozhodně chceme předvést maximum."

Průběh celého víkendu a fotografie přímo z centra dění můžete v průběhu všech tří dnů sledovat na livetimingu, nebo také na týmovém webu a facebooku.

Harmonogram FIA ETCC na Salzburgringu:

Pátek 23. května
9:45 - 1. test - 45 min
14:00 - 2. test - 45 min

Sobota 24. května
11:45 - volný trénink - 40 min
16:45 - kvalifikace - 30 min

Neděle 25. května
9:00 - warm-up - 15 min
16:00 - 1. závod
17:10 - 2. závod

Odkazy:
Livetiming
Web
Facebook