Jdi na obsah Jdi na menu
 

Nová technika pro sezónu 2016

18. 1. 2016

seat-ole-2016_03-all.jpg

Rok 2016 představuje pro šampionát FIA ETCC rok změn. Tyto změny se netýkají pouze kalendáře, předpisů, ale také závodní techniky.

Na to pražský tým Křenek Motorsport reaguje pořízením dvou nových vozů Seat León specifikace 2016. Na to jaký je rozdíl mezi stávajícím vozem Seat León Cup Racer a novým vozem Seat León specifikace 2016 jsme se zeptali šéfa týmu, pana Josefa Křenka.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi původní a novou specifikací vozu Seat León?

Hlavní rozdíl bude určitě v převodovce, kde sekvenční 6-ti stupňovou převodovku Sadev nahrazuje původní DSG. Mimo to má nový vůz modifikovaný Aerokit a chladící systém, větší brzdové kotouče a brzdiče Radical, bezpečnostní FT3 nádrž, novou elektroniku motoru, výfuk a tlumiče.

Co bude se stávajícím autem, se kterým v sezóně 2015 závodil Petr Fulín?

Stávající vůz od nás odkoupil německý závodník Carol Wittke. Carol v minulosti závodil s vozem Renault Clio Cup v ESET TWC a nyní se rozhodl přestoupit do nově vzniklě kategorie TCN2/TCR. Stejně jako v loňské sezóně mu vůz bude připravovat mělnický tým Carpek Service Tomáše Pekaře. Vůz bude tedy v dobrých rukách a Carol bude zajisté patřit k favoritům.

Co vše obnáší příprava nových vozů na sezónu a kolik na to máte času? Jakou podobu bude mít případný testovací program?

Na přípravu máme relativně dost času, problém je, že ještě nemáme žádná auta. Poptávka na nové TCN2/TCR vozy všech výrobců je obrovská a musíme tedy bohužel čekat. Předběžný termín vyzvednutí je naplánován na druhou polovinu března a dost možná to bude pouze jeden týden před prvním závodem v Le Castellet. Testovat samozřejmě chceme, ale jak a kde se uvidí, až bude termín předání definitivně potvrzen. 

V loňském roce jste připravovali dvě různá auta, letos to tedy budou opět dva identické vozy, jak velká je to úleva?

Samozřejmě veliká a už se na novou sezonu všichni těšíme. Na druhé straně umožňuje nový TCN2 předpis řadu dalších povolených úprav, což bude zajisté znamenat velkou výzvu pro celý tým. Již v současné době pracujeme s partnerem Öhlins na výrobě nových tlumičů. Od našich konkurentů očekávám že se budou zrychlovat závod od závodu a obávám se, že nebude jednoduché vždy držet krok. Vývoj je vždy spojen s financemi, bude mimo technických znalostí důležité mít i správný rozpočet a na něm musíme ještě zapracovat.

V průběhu zimní přestávky rozšířil Váš tým švýcarský závodních Chrisjohannes Schreiber. Jak to vypadá s pokračováním Michala Matějovského?

Během působení v našem týmu se Michal stačil šťastně oženit a před pár měsíci se dokonce stal hrdým otcem. Velmi mu to přejeme a gratulujeme. Aby se dostatečně mohl věnovat rodině, tak se Michal rozhodl své závodní působení omezit na to nejdůležitější. Jak bude jeho pokračování v závodním životě vypadat, oznámí ve vhodnou dobu on sám. Jsem ale přesvědčen, že v nějaké formě naše spolupráce i v budoucnu pokračovat bude.

Velké změny doznal také kalendář FIA ETCC. Čekají vás dva závody ve Francii a Portugalsko a závod na Nordschleife. Jak náročný to bude rok po logistické stránce a který z budoucích podniků vnímáte jako největší výzvu?

Logisticky nevidím žádný velký problém, mezi závody je naštěstí vždy dost času. Až na Portugalsko naštěstí všechny okruhy známe, tak zhruba i víme co nás tam čeká. Myslím si ale, že velkou výzvou bude svým způsobem každý závod. V Le Catellet pojedeme skoro s neznámým vozem, Slovakia Ring bude naším domácím závodem, Nordschleife je výzva sama o sobě, Vila Real je městský okruh a dvojité body, Magny Cours je nový okruh pro oba naše piloty a v Imole nás čeká velké finále.