Jdi na obsah Jdi na menu
 

Pergusa stvrdila výsledky sezóny 2015. Matějovský vítěz, Fulín vybojoval konečné druhé místo

12. 10. 2015

_mg_7042.jpg

V italské Perguse se dnes rozhodlo o konečném pořadí sezóny 2015. V ranní kvalifikaci si jezdci týmu Josefa Křenka vybojovali právo startu z druhé a třetí pozice.

Lepší výchozí pozici, tedy druhé místo ve třídě TC2, si pro start prvního závodu vyjel s časem 1:51.856 Michal Matějovský se svým BMW.

Matějovský v kvalifikaci nestačil pouze na Švýcara Petera Rikliho s Hondou, což se o pár hodin později opakovalo i v obou závodech. Matějovský velice dobře věděl, že pro zisk prvenství mu stačí dojet v těsné blízkosti Petera Rikliho a dvěma druhými místy tak naplno naplnil svou před závodní strategii. Ostatně již to první pódiové umístění stvrdilo zisk celkového vítězství ve třídě TC2 a premiérové vítězství v Evropském poháru pro jezdce z Hradce Králové.

_mg_7170.jpg

To situace Petra Fulína a jeho Seatu byla o něco více komplikovanější. Třetí nejrychlejší čas z kvalifikace 1:49.034, zařadil na startovním roštu Petra Fulína za jeho největší konkurenty Dušana Borkoviče a Maťa Homolu.

Z boje o titul vyřadila mladého slovenského jezdce již v zaváděcím kole technická závada na benzínovém čerpadle. Borkovič se po startu očekávaně ujal vedení těsně následován Petrem Fulínem a Andrease Pfisterem. Tlak na vedoucí pozici se stále stupňoval a vyústil v jezdeckou chybu Borkoviče, který ve druhém kole těžce havaroval.

Petru  Fulínovi se tak naskytla příležitost nejen k vítězství v závodě, ale i k možnosti útoku na celkové prvenství. Této nabídnuté příležitosti se chopil, jak se patří, a svou pozici si bezpečně pohlídal až do odmávnutí šachovnicovou vlajkou.

V ten moment byly šance Petra Fulína na celkové vítězství výrazně vyšší, než-li tomu bylo o 24-hodin dříve. Díky dvojnásobným bodům za vítězství se Petr Fulín posunul v tabulce na druhé místo, třináct bodů za Dušana Borkoviče.

Výsledky celé sezóny tak v ruce držel stále Dušan Borkovič, resp. jeho mechanici, kterým, se díky neobvykle dlouhé přestávce mezi závody podařilo dát Borkovičovo auto opětovně do stavu schopného závodit.

To se o necelou hodinu později ukázalo být jako rozhodující. Petr Fulín sice vyhrál i druhý závod, nicméně srbský závodník projel cílem jako čtvrtý, což v konečném důsledku znamenalo, že své první místo obhájil o pouhopouhé tři body.

_mg_7417.jpg

„Dnešní den ukázal, že je v motorsportu „skoro“ vše možné. Na Našeho největšího konkurenta Dušana Borkoviče, jsme před posledním víkendem ztráceli 29 bodů. Šance na získání titulu byla tedy spíš pouze teoretická. Dušan Borkovič však chyboval v prvním závodě a havaroval. Nám se naopak podařilo vyhrát oba dva závody a získat tak 42 bodů. Borkovičův tým však odvedl velmi dobrou práci, kdy havarovaný vůz do druhého závodu opravil a dopomohl mu tak k zisku čtvrtého místa a tím i titulu, a to o pouhé tři body před Petrem Fulínem. Náš druhý pilot Michal Matějovský přijel do Pergusi s náskokem. Nic neriskoval a s jistotou si již v prvním závodě zajistil zasloužený titul,“ těmito slovy shrnul Josef Křenek nejdůležitější závodní fakta posledního dne letošního ročníku FIA ETCC.

Na závěr k tomu dále dodal: „Oba naši jezdci, ale i celý tým odváděli po celou sezónu skvělou práci a chtěl bych jim tímto, stejně jako našim partnerům, přátelům, rodinám za vše moc poděkovat.“

Slova jezdců:

Michal Matějovský, BMW 320si, TC2: „Mám nesmírnou radost. Jsem hrozně šťastný, že se mi podařilo dosáhnout na vítězství ve třídě TC2, protože to bylo před sezonou mým cílem. Byla to náročná sezóna, ale s tím nejlepším možným koncem. Vlastně kromě tohoto víkendu se nám problémy spíše vyhýbaly. Chtěl bych moc poděkovat celému týmu Křenek Motorsport, který celý rok neskutečně makal. Také bych chtěl poděkovat sponzorům, rodině, fanouškům a všem, kteří mi pomohli k tomuto vítězství.“

Petr Fulín, Seat León Cup Racer, SMT: "V otázce nastavování auta jsme se rozhodně posunuli dopředu, z čehož mám radost. Závody se nám skvěle povedly, ale teď mě po dvou vítězstvích v Perguse mrzí rozhodnutí v Brně. Nyní se už dá říct, že technický komisař tehdy vlastně rozhodl o titulu. Oba dnešní závody – hlavně ten druhý – jsem si ale moc užil a celkově jsem za tento víkend rád. Poděkovat musím všem členům týmu i našim partnerům, úsilí vynaložené v letošní sezóně bylo veliké. Už se těším na příští rok!"

Konečné pořadí FIA ETCC 2015

Super 2000 TC2:

1. Matějovský 147

2. Rikli 130

3. Okyay 86

Single Make:

1. Borkovič 110

2. Fulín 107

3. Pfister 78