Jdi na obsah Jdi na menu
 

Petr Fulín míří do Monzy k premiéře v ETCC

 

dsc_7245.jpg

Dlouhé zimní čekání na první závod nové sezóny je u konce a pro Petra Fulína nastává den D - je před ním vstup do nové závodní série, s novým vozem a ve své podstatě i s novým týmem. ETCC je dosavadním vrcholem Petrovy závodnické kariéry, BMW 320si je pro něho nová výzva a tým složený z techniků a mechaniků Křenek Motorsportu a VEKRA Racing Teamu si spolupráci vyzkoušel před dvěma týdny při testování v Monze. Přesto byly výsledky tohoto jediného předsezónního testu natolik pozitivní, že to neuniklo pozornosti týmu Wiechers Sport z WTCC, který Petrovi nabídl spolupráci a technickou podporu v rámci závodních víkendů!
 
 Startovní listina prvního podniku ETCC čítá předběžně 26 jmen, mezi kterými najdete šampiony různých národních sérií i mladé talenty. Historicky vůbec nejmladším účastníkem ETCC je teprve patnáctiletý Maďar Ferenc Ficza. Nejpočetnější zastoupení mají BMW 320si, nechybí ovšem ani Peugeot 407, Honda Accord Euro R, Alfa Romeo 156 nebo SEAT Léon.
 
 Petr FULÍN
 „Na první závod sezóny se pravidelně moc těším. Nadcházející závod na Monze tento pocit ještě umocňuje tím, že nás čeká zcela nová a vysoce prestižní série. Už v předsezónním testu náš tým naznačil, že byť ho nepochybně čeká ještě spousta tvrdé práce, nabízí mi již nyní velice dobré zázemí. Do Monzy odjíždím natěšený a věřím, že se nám poctivý a tvrdý přístup vrátí v podobě solidního výsledku hned při premiérovém vystoupení.“
 
 Josef KŘENEK
 „První podnik ETCC je pro nás po všech stránkách novinka - nová organizace, nový formát závodu se dvěma jízdami těsně za sebou atd. Určitě nás čeká zajímavá práce a těšíme se. Doufám, že se nám vyhnou technické problémy. Test dopadl velice dobře a naznačil, že máme šanci na dobrý výsledek. Pro tento formát závodů bude důležitá taktika a strategie, především pak s omezeným počtem pneumatik. Beru to jako přípravu na vstup do WTCC v roce 2014, takže více než výsledek je důležité neudělat žádné chyby.“
 
 Časový harmonogram
 čtvrtek 10:10 - 11:10 Test
 15:00 - 16:00 Test
 
 pátek 10:30 - 11:30 Test
 14:00 - 15:00 Test
 
 sobota 09:45 - 10:15 Volný trénink
 15:30 - 16:00 Kvalifikace
 
 neděle 09:30 - 09:45 Warm-up
 14:25 - 14:50 1. závod - 9 kol, letmý start
 15:50 - 16:15 2. závod - 9 kol, pevný start
 
 ETCC na TV obrazovkách
 Eurosport 2 14.03. - 18:00 FIA ETCC - Monza Higlights
 
 Autodromo Nazionale Monza
 Délka: 5 793 m
 Traťový rekord - S2000: 1:59.058 (2005 - Jörg MÜLLER - BMW 320i)
 
 Autodromo Nazionale Monza je jeden z nejznámějších a nejrychlejších klasických okruhů světa. Leží v Královském parku přímo v centru malebného městečka Monza, zhruba 20 kilometrů severně od Milána. První varianta okruhu byla vybudována na základě návrhu Antonia Beriho a Alda Di Renza během dvou měsíců v roce 1922, tehdy se na jeho stavbě podílelo 3500 dělníků a na ploše 3,4 kilometrů čtverečních vyrostl dlážděný okruh kombinující 4,5 km dlouhý klopený ovál a 5,5kilometrový klasický okruh. První závod, který se na Monze jel, byla 10. září 1922 Grand Prix Itálie. Velice rychlý charakter okruhu si během téměř devíti desetiletí jeho existence vybral řadu obětí z řad závodníků, diváků i traťových komisařů. Na klopené části se naposledy závodilo v roce 1969, dodnes ovšem existuje a každoročně je součástí rychlostní zkoušky známé Monza Rally Show. V roce 2000 prošla Monza velkou přestavbou, při které byla především výrazně změněna podoba první technické pasáže.