Jdi na obsah Jdi na menu
 

Petr Fulín patřil v pátek k nejrychlejším

 

7.jpg

Za krásného slunečného počasí a teplot okolo 15 °C byly v italské Monze odjety dva testy před úvodním podnikem ETCC, ve kterých se představil také jediný český pilot v této sérii Petr Fulín. A svými výkony se rozhodně neztratil! V dopoledním testu odkroužil 20 kol s nejlepším časem 2:02.404 a byl tak ze všech nejrychlejší. Svého nejbližšího rivala, Španěla Fernanda Monjeho se Seatem Leon TDI za sebou nechal téměř o půl sekundy. Přitom Petrovo ideální kolo poskládané z nejlepších sektorových časů mělo hodnotu 2:02.258.

Také odpolední test se nesl především v duchu přetahování o desetiny sekundy mezi Petrem Fulínem a Fernandem Monjem. Český tým pokračoval v práci s nastavením vozu a Petr poprvé během víkendu vyjel na nových pneumatikách. Bohužel právě v tu chvíli ale na trati vždy narazil na pomalejší soupeře a jeho čas tak není stoprocentním vyjádřením výkonnosti. Určitě není bez zajímavosti, že v roli poradce Petra Fulína je na Monze jeho bývalý soupeř z Octavia Cupu Jiří Jupa.

Petr FULÍN
Test 1 1. místo 2:02.404 20 kol
Test 2 2. místo 2:02.035 +0.186 16 kol

„Dopolední test bych shrnul do jediného slova – super. Odpoledne jsme poprvé během víkendu vyzkoušeli nové gumy, ale bohužel se to moc nepovedlo, pneumatiky nefungovaly hned od začátku. Rychlý čas jsem zajel až ve třetím kole, následující kolo jsem měl rozjeté ještě lépe, ale dojel jsem pomalejšího soupeře. Pak jsme se opět vrátili k práci na nastavení auta, trochu jsme změkčili zadní tlumiče a opět se mi povedlo zajet velice rychlý čas. V zítřejším volném tréninku ještě ale musíme vyřešit tlaky v nových pneumatikách na kvalifikaci tak, aby fungovaly od prvního kola.“

Josef KŘENEK
„Dnes jsme pracovali s variantami nastavení podvozku, což nám pomohlo opět o něco lépe poznat auto. Sice jsme zajeli druhý nejrychlejší čas, ale přesto jsme s výkonem spokojeni. Musím Petra pochválit, v každé jízdě podal výborný výkon, jel rychle aniž by si vytvořil nějakou krizovou situaci. Vždy jel na limitu, ale nikdy ne přes. Důležité bude podat konstantní výkon během obou závodů“

Časový harmonogram
sobota
09:45 - 10:15 Volný trénink
15:30 - 16:00 Kvalifikace

neděle
09:30 - 09:45 Warm-up
14:25 - 14:50 1. závod - 9 kol, letmý start
15:50 - 16:15 2. závod - 9 kol, pevný start

ETCC na TV obrazovkách
Eurosport 2 14.03. - 18:00 FIA ETCC - Monza Higlights