Jdi na obsah Jdi na menu
 

Petr Fulín vybojoval první řadu

 

111.jpg

Nádherné slunečné počasí a suchá trať provázely jezdce při úvodním podniku ETCC na Monze i během sobotního programu. Dopolední volný trénink přinesl stejný obrázek jako včerejší testy – souboj o příčku nejvyšší mezi Petrem Fulínem a Fernandem Monjem. Petr ve volném tréninku šetřil pneumatiky a proto objel pouze dvě měřená kola. Z počátku se usadil na čele výsledkové listiny, ale Fernando Monje jej s blížícím se koncem 30minutového tréninku překonal. Smutně pak působil pohled do tabulek maximálních rychlostí, ve kterých Petrovo BMW 320si na všech mezičasech ztrácí okolo 8 km/h na dieselem poháněný SEAT Léon.

V odpolední kvalifikaci bylo rozčarování českého týmu ještě větší. Prakticky pár minut před jejím začátkem se dozvěděl o dovážení vozu kvůli pohonu zadních kol a závaží bylo zapečetěno pouhé tři minuty před otevřením boxové uličky. Mechanici tak neměli možnost přenastavit auto s ohledem na zatížení jednotlivých kol atd. Přesto Petr v kvalifikaci dokázal zajet velice podobný čas jako dopoledne s autem, které bylo o plných 50 kg lehčí!

Petr FULÍN
Volný trénink 2. místo 2:02.026 +1.376 5 kol
Kvalifikace 2. místo 2:02.283 +1.095 10 kol


„Zatím vše funguje tak, jak má. Trochu mne mrzí, že jsem objel tak málo kol, ale regule ohledně pneumatik jsou přísné a to, co se počítá, to jsou výsledky v kvalifikaci a především pak v závodech a tam se nám nové pneumatiky budou hodit.“

„Zažili jsme první kvalifikaci, čas mohl být lepší, kdybych měl více štěstí na provoz na trati. I tak je to ale určitě úspěch. Auto fungovalo skvěle, musím poděkovat mechanikům, kteří včera večer měnili motor. Celý tým zatím šlape, jsou tam drobné mouchy, ale to je přirozené. Za současné situace jsme neměli na to, abychom dieselový SEAT porazili. Zítra bych rád udržel druhé místo, ale budu připraven využít každé nabídnuté příležitosti k vítězství.“

Josef KŘENEK
„Kdyby nám někdo řekl, že v první kvalifikaci získáme druhé místo, nevěřil bych tomu. Z pohledu umístění i dosaženého času to mohlo být lepší, ale závodí proti sobě nesrovnatelné vozy. Dávali jsme do auta závaží na poslední chvíli! Hmotnostní rozdíly rozlišují pouze pohon předních a zadních kol, ale už nezohledňují zdá máte zážehový nebo vznětový motor a převodovku se sekvenčním řazením a s řazením do H, a to nám nepřijde právě spravedlivé. Do kvalifikace jsme najednou měli o 50 kg více než včera. Kdybychom to bývali věděli, připravili bychom se na danou situaci, testovali už se závažím atd. Přesto jsem spokojen, že auto funguje a myslím si, že i přes všechny váhové handicapy máme zítra šanci druhý závod vyhrát.“

Časový harmonogram
neděle 09:30 - 09:45 Warm-up
14:25 - 14:50 1. závod - 9 kol, letmý start
15:50 - 16:15 2. závod - 9 kol, pevný start

ETCC na TV obrazovkách
Eurosport 2 14.03. - 18:00 FIA ETCC - Monza Higlights