Jdi na obsah Jdi na menu
 

Po sezóně o sezóně

30. 10. 2015

fulin-etcc-paul-ricard-2015-fryb4293-700x467.jpg

Jezdci týmu Křenek Motorsport Michal Matějovský a Petr Fulín za sebou mají další úspěšnou sezónu v Evropském poháru cestovních vozů. Jaký to byl ročník pro oba týmové piloty a jejich týmového šéfa pana Josefa Křenka, co jim letošní sezóna přinesla a co na ně v nejbližších týdnech čeká, tak to se dočtete v níže přiloženém rozhovoru.

 

 Sezóna 2015 skončila teprve nedávno, nicméně jak jste spokojeni se svými výsledky?

MM: „Sezona vynikající, moc se povedla. Až na některé výjimky jsme neměli problém s technikou. Tým fungoval celou sezonu na jedničku. Výsledky i závody byly skvělé, já jsem si celou sezonu užíval a můžu ji hodnotit jen pozitivně.“

PF: „Abych řekl pravdu, tak moc spokojený nejsem. Ta představa před sezonou byla jiná. Ten oříšek v podobě nastavení auta byl v průběhu sezony větší, než jak jsme na jejím začátku očekávali. Nejde tak úplně o to celkové druhé místo, ale spíše o to užívání si těch víkendů a bojování s autem, které má potenciál. Za úspěch v Perguse pak stojí na jedné straně odstoupení dvou největších rivalů a na druhé straně také to, že se na této trati dá jezdit velmi agresivně, především pak v těch šikanách. Každopádně nějaký krok vpřed určitě přišel, nicméně přišel pozdě.“

JK: „Pokud by někdo v roce 2012, když jsme se jako jeden z prvních týmů do nově zrozeného šampionátu FIA ETCC přihlašovali, řekl, že během následujících čtyř let získáme pět titulů, asi bych ho považoval za blázna. Jsem samozřejmě velmi spokojený a hrdý na to, že máme tak skvělé jezdce, mechaniky, inženýry a partnery, bez kterých by to zajisté nebylo možné.“

 

 Co vám letošní sezóna přinesla?

PF: „Sedli jsme si zase zpátky na zem. Jde především o tu mravenčí práci nastavování auta, hledání možných receptů jak z toho ven. Myslím si, že s odstupem času budu tohle vnímat jako pozitivní impuls, který aktivoval můj i týmový motor na maximum. Byla to slušná motivace, jak na sobě pracovat.“

MM: „Letošní sezona byla moje třetí sezona s BMW a byla to perfektní sezona. Opět jsem se o něco víc sžil s vozem. Zkušenosti jsou v motorsportu velmi důležité a já jsem jich letos nasbíral opravdu mnoho. A ten tým prostě pracuje skvěle, na jedničku, výborná spolupráce. “

JK: „Především zkušenost, že přísloví, o tom že nelze zároveň sedět na dvou židlích, je pravdivé. V letošní sezóně jsme připravovali dva koncepčně rozdílné vozy, dvou různých kategorií a to ke všemu ve společném závodě. Nebylo vždy jednoduché všechny uspokojit a po většinu sezóny jsme pracovali na hraně svých možností.“

 

 Co vás čeká v následujících týdnech a měsících?

MM: „Čeká mě práce, v Paříži pak bude v prosinci galavečer FIA, kde se bude vyhlašovat i ETCC. Nejspíše uděláme i nějakou oslavu titulu u našeho hlavního sponzora v Broumově. No a hlavně nás v nejbližších dnech čeká narození potomka a tak se hodně těším. “

PF: „Čekáme na zveřejnění nových předpisů, jednáme se sponzory. Teď dost často vozím na různých akcích partnery, dělám mentora a jezdím po výstavách.“

JK: „Již několik měsíců se intenzivně zabýváme novým předpisem pro příští sezónu. Jedná se zásadní změnu v novodobém ETCC a do prvního závodu v Le Castellet zbývá již jen pět měsíců. Pro výsledek sezóny bude zásadní předpis brzy pochopit a udělat správná rozhodnutí. Navíc nás čekají výstavy u nás i v zahraničí, akce pro partnery a slavnostní vyhlášení Eurosportu v Paříži.“

 

 Jaké jsou vaše plány pro rok 2016?

MM: „Příští sezona je zatím otevřená. Samozřejmě bysme chtěli zůstat na okruzích, ale to, kde pojedeme, zatím opravdu nevíme. Nechci ani naznačovat, protože opravdu nevíme. Chtěli bysme mít ale jasno do konce roku. “

PF: „Plány na rok 2016 jsou jasné-máme smlouvu na dva roky. Určitě bych chtěl využít toho nového předpisu a dát do auta lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší nádrž a udělali z toho auta trochu závodnější speciál, a to včetně převodovky.“

JK: „Naší hlavní snahou je zajištění pokračování týmu v šampionátu ETCC a to se dvěma identickými vozy Seat. V současné době probíhají jednání s jezdci a partnery. Bylo by důležité a pevně v to doufám, že bude do konce listopadu vše rozhodnuto.“

 

Které z letošních vítězství bylo nejtěžší?

PF: „Asi žádné. Na Slovensku i v Perguse jsem si kontroloval pozici. Nejtěžší byly závody, kde jsme se právě prali s tím nastavením. Asi nejobtížnější situace byla Brno, kde jsme měli spoustu hostů, což dokreslovalo fakt, že se jedná o domácí podnik. My jsme se maximálně připravili a pak nás jedinec, který využil své moci, naprosto nepochopitelně nechal odtlačit ze startovního roštu jen kvůli tomu, že jsem měl místo okna igelit. Po sezoně je pro nás jasné, že kdybych do toho závodu odstartoval, tak by ten konec byl asi o něco veselejší, nicméně můj názor na první otázku by se asi nezměnil. “

MM: „Nejtěžší vítězství bylo nejspíše v Brně. Domácí okruh, fanoušci, rodina, sponzoři. Moc si to nepřipouštím, ale ta tíha toho, aby z toho byl dobrý výsledek, abych to nezkazil, tam určitě byla. Musel jsem si to v povědomí trochu srovnat. I ve Francii to bylo velmi obtížné. Tam to Riklimu opravdu jelo, ale nakonec jsme to zvládli. “

JK: „Se Seatem to bylo určitě na Slovakia Ringu, měli jsme tam nejrychlejší auto, ale stále nám praskaly pneumatiky. Nalézt kompromis v nastavení, tak aby k defektům nedocházelo a přitom si udržet  rychlost, bylo obtížné a nám se to nakonec podařilo. Ke všemu se jednalo o první vítězství se Seatem. S BMW bych řekl, že to bylo na Hungaroringu, kde se Michal musel po nezaviněné nehodě v první zatáčce druhého závodu k vítězství propracovávat až z posledního místa.“

 

Jak vnímáte připravované změny v ETCC pro nadcházející tři roky?

MM: „K tomu moc informací nemám, takže bych se k tomu nechtěl nijak obsáhle vyjadřovat, ale pokud by to bylo to TCR, tak by to mohlo být velmi zajímavé a vyrovnané závodění. “

PF: „Určitě to vítám. ETCC to hodně potřebovalo, možná už i v posledních třech letech. Sjednocení pole mimo Fiesty bude velmi důležité. Je však potřeba udělat BoP citlivě tak, aby jednotlivé vozy různých homologací nebyly protěžovány a naopak. Pokud se to takto podaří, tak už to bude určitě veselejší. “

JK: „Za změny a vývoj ETCC jsem velmi rád. Jedná se o jedinou správnou cestu a pevně věřím, že ETCC v následujících letech postupně naváže na velké úspěchy legendárního Mistrovství Evropy cestovních vozů.“

 

Které situace, či zážitku z letošní sezóny si nejvíce vážíte?

MM: „Brněnský závod byl velice vydařený a navíc přišlo hodně lidí. I mnoho mých blízkých se přišlo podívat a podpořit mě, což bylo určitě super, z toho jsem měl velkou radost. Velký zážitek pro mě byly i ty závody v Číně s těmi kamiony, což bylo úplně jiné závodění, než to, co jsem předtím znal. “

PF: „Nejspíše spojení se Seatem. Dlouho jsem hledal spolupráci přímo s některou z automobilek a musím říct, že lidé z českého Seatu jsou skvělí, rozumíme si, dokážeme si vyhovět. Často je člověk používaný jako „maskot“, ale já si to užívám, protože to dělám pro tyhle lidi.“

JK: „Vyzdvihl bych celkem tři momenty, i když žádný z nich neměl úplně šťastný konec. První byl v Brně. Do druhého závodu jsme měli výbornou výchozí pozici na startovním roštu, ušetřené nové pneumatiky a velmi reálnou šanci na vítězství. Bohužel ale také prasklou těhlici a rozbité okno pravých dveří z prvního závodu. Naši mechanici odvedli výbornou práci a společně zvládli oba vozy připravit, natankovat a zároveň i poškozený vůz Petra Fulína opravit a to vše pouze jednu a půl vteřiny před vypršením časového limitu mezi závody. Bohužel ale ne vše bylo dle představ technického komisaře, který nás do druhého závodu nepustil. Druhý byl v Zolderu, kde se Michal Matějovský zachoval jako pravý týmový kolega. Místo toho aby využil příležitosti a usiloval o celkové prvenství v závodě, pustil Petra Fulína v prvním kole před sebe a za svými zády držel po několik kol jeho největší konkurenty. Petr si tím vybudoval slušný náskok, který ale v souboji s Riklim ztratil, stejně jako své brzdy a tím i šanci na vítězství. A konečně třetí moment a ten byl v Perguse. Poslední závod, dvojí body a tím i několik kandidátů na tituly. Zde bych vyzdvihl výkon Petra Fulína, který ukázal, že má nervy ze železa, předvedl dvě perfektní, bezchybné jízdy na limitu a oba závody s přehledem vyhrál. Nakonec to k titulu o tři body nestačilo, ale svým výkonem ukázal, že právem patří k nejrychlejším pilotům Evropy.“