Jdi na obsah Jdi na menu
 

První sezóna v nejvyšší evropské lize přinesla bronz

27. 6. 2012

 

0207.jpeg

O uplynulém víkendu se na autodromu Enza a Dina Ferrariho v italské Imole uzavřela letošní sezóna šampionátu FIA European Touring Car Cup. Šampionát měl oproti předchozím ročníkům naplánovány čtyři závodní podniky, z nichž hned tři se konaly v rámci závodních víkendů Mistrovství světa cestovních vozů.

 

Tým Křenek Motorsport v závodech ETCC nasazoval dva vozy. Tím prvním byl vůz BMW 320si specifikace S2000, za jehož volant usedal zkušený český závodník Petr Fulín. V závodech na Salzburgringu a v Imole se k němu připojil i Jaromír Štádler, který ve své evropské premiéře bojoval s vozem Seat León Copa o body v kategorii Single Make Trophy.

V průběhu sezóny tým postupně splňoval všechny vytýčené cíle, mezi které patřily především seznámení s novou technikou, poznání nového závodního prostředí a sladění chodu celého týmu. Veškerá snaha a úsilí byly v průběhu osmi závodů hned 5x oceněny pódiovým umístěním. Jako nejvydařenější závodní víkend týmu v letošním ročníku šampionátu ETCC je možné jednoznačně označit Slovakiaring, kde si Fulín nejprve dojel pro stříbro v prvním závodě a v tom druhém pak více než 25.000 diváků přihlíželo jeho prvnímu triumfu na evropské scéně.

Díky konstantnímu výkonu a pravidelnému sběru bodů se Petr Fulín držel v popředí tabulky průběžného hodnocení a po skončení velkého finále, které se i letos uskutečnilo za dohledu televizních kamer Eurosportu, byl do historických tabulek ETCC zapsán zisk třetího místa pro Petra Fulína a tým Křenek Motorsport.

Dosažené výsledky jsou tak nejen potvrzením správně zvolené týmové strategie, ale především také motivací pro příští sezónu.

Josef Křenek: "Nevěděli jsme do čeho jdeme a v době zakoupení vozu jsme ani neměli jistotu zda se  ETCC vůbec pojede.  Již při prvním závodě v Monze jsem byl mile překvapen formátem závodů, návštěvností a sledovaností tohoto mistrovství.  Začátky mého působeni  v automobilovém sportu byly spojeny  s Mistrovstvím Evropy cestovních vozů a podle mne je ETCC na správné cestě na úspěchy tehdejšího ME navázat. Jsem hrdý na to, že jsme mohli být toho součástí a chtěl bych všem, kteří se na tomto projektu podíleli poděkovat."

Petr Fulín: "Myslím, že naše účinkování v ETCC 2012 splnilo svůj účel. Inženýr Křenek mi s klukama dávali výbornou zpětnou vazbu, když jsem potřeboval na autě něco změnit. Výborná práce týmu mi například umožnila zajet čas na Slovakiaringu, který byl jen o 1,8 vteřiny pomalejší než čas, kterým si N. Michelisz zajistil pole position v kvalifikaci WTCC. Celé to svědčí o tom, že tým se skvěle sehrál, vzniklo zajímavé pouto mezi VRT a KM a mě nezbývá než všem zúčastněným pořádně poděkovat. Sezóna přinesla i několik nečekaných bonusů. V první řadě jsme hned od Monzy mohli využívat podporu od KW a v řadě neposlední tým zaznamenal i několik pozitivních ohlasů, když například promotér WTCC několikrát otevřeně hovořil o tom, že by nás příští rok rád viděl o patro výš. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že už je konec. Nikdy jsem tak brzo nekončil a představa, že mi v červnu začala zimní pauza mě děsí. Máme ale dostatek času na případné přípravy do sezóny 2013."