Jdi na obsah Jdi na menu
 

První test naznačil potenciál

 

dsc_6831.jpg

Za necelé dva týdny čeká Petra Fulína premiérové vystoupení v ETCC na slavném okruhu v Monze. A právě Autodromo Nazionale di Monza se minulý čtvrtek stal místem prvního a zároveň jediného ostrého testu před začátkem sezóny. Vedle toho, že se Petr Fulín sžíval se svým novým, kompletně zrepasovaným BMW 320si z pozice jezdce, vůbec poprvé se také sešla speciálně poskládaná parta techniků a mechaniků VEKRA Racing Teamu a Křenek Motorsportu. Přes všechny tyto premiéry přinesl test pozitivní výsledky a den strávený na Monze byl krokem správným směrem.
 
 Petr Fulín na Monze objel celkem 58 kol, nejrychlejší čas měl hodnotu 2:02.378 a vyzkoušel si několik různých nastavení vozu i rozdíly v jeho chování na nových a použitých pneumatikách. Díky podpoře Wiechers Sportu měl Petr k dispozici data z telemetrie Stefana D’Asteho a nevycházel z tohoto srovnání vůbec špatně. Tým mechaniků vedený zkušeným Josefem Křenkem se učil s autem pracovat a pochopit jeho reakce na změny nastavení. Dokonce měl možnost si vyzkoušet výměnu prasklé poloosy. Domů se celý tým vracel s hřejivým pocitem, že je na start premiérové sezóny v ETCC dobře připraven a Petrův čas je příslibem, že český tým nebude v ETCC jen do počtu.

 

Petr FULÍN
 „V první řadě chci poděkovat mechanikům, kteří přes zimu celé auto do posledního šroubku rozebrali a zase složili zpátky. Všechno od samého začátku fungovalo bezvadně, nic nám z auta nepadalo, nic se nepovolovalo, nic z něj neteklo. Po ověření základní funkčnosti jsme odjeli dost kol, udělali jsme spoustu práce a mohu říci, že jsme s autem základně sžil. Jako nejpozitivnější vidím fakt, že jsem si zvykl na systém řazení do H a už chápu, proč BMW Motorsport použil právě tuhle převodovku. Dá se s ní řadit stejně rychle jako se sekvenční skříní, ale podle homologace ušetříte 30 kg. Jsem si už stoprocentně jistý, že řazení mi nebude činit problém.“
 
 Josef KŘENEK
 „Když vezmu, že auto bylo do šroubku rozebrané a zase smontované a byl to vlastně jeho první výjezd, můžeme být spokojení. Vše fungovalo bez problémů, jezdec, mechanici, naučili jsme se s autem zacházet, ovládat ho, takové ty základní věci, které potřebujete, když poznáváte nové auto. Myslím, že jsme test využili maximálně, pochopili jsme auto, pochopili jsme jeho reakce na změny nastavení, pracovali jsme prvně s předepsanými pneumatikami Yokohama a výsledek, kterého jsme dosáhli, byl lepší než jsem očekával. Myslím, že máme dobrou šanci si neudělat ostudu...“