Jdi na obsah Jdi na menu
 

Rychlost, adrenalin, zábava … taková byla druhá sezóna Renault Clio Cupu Bohemia

11. 11. 2012

 

 

fryb3336.jpg

Zrod Clio Cupu Bohemia
Na počátku všeho byla myšlenka uspořádat kvalitní a vyrovnané závodění, které by vyplnilo mezeru na závodních kolbištích Střední Evropy. Tato myšlenka začala dostávat svou reálnou podobu na konci sezóny 2010, kdy Josef Křenek se svým týmem představil světu plán na vznik pohárové série, v té době s již osvědčenými vozy Renault Clio, které již několik sezón brázdí tratě v nejrůznějších západoevropských sériích a především pak v prestižním Eurocupu, který je součástí Světové série Renault.

 

 

Úspěšné první dějství
Úvodní obavy o kvalitu jezdeckého pole rozptýlil před startem první sezóny první kolektivní test, ke kterému se na Mostecký autodrom sjela patnáctka jezdců. V průběhu sezóny, kdy jezdci postupně zavítali mimo jiné také na Hockenheimring, Nürburgring a Slovakiaring, se pak počet jezdců rozrostl na úctyhodné téměř třicetičlenné startovní pole.

 

 

O titul šampióna se bojovalo až do samotného závěru a o celkovém vítězství švýcarského jezdce Reto Wüsta rozhodlo až „klopýtnutí“ slovenského pilota Miroslava Horňáka. Toho v předposledním závodě v Brně zastavil zkrat v elektroinstalaci u jeho vozu. Horňák až do tohoto závodu pravidelně bodoval a s počtem tří vítězství vedl tabulku průběžného hodnocení. Na Wüsta tak po sezóně čekala mimo jiné i odměna v podobě jednoho testovacího dne s vozem Renault Megane Trophy na Circuit de Catalunya v Barceloně.

 

 

Sezóna 2012 ve společnosti DTM, Truck Grand Prix, a vytrvalostní 24hodinovky na Zeleném pekle

 

Tak jak sezóna 2011 skončila, tak také v roce 2012 začala. Před jejím začátkem bylo přihlášeno 28 jezdců z pěti různých zemí. Celkový počet se nakonec přehoupnul přes 40 startujících.

 

 

Kvalitu a vyrovnanost Clio Cupu Bohemia ocenili po první sezóně také promotéři mnohem slavnějších šampionátů DTM a VLN, kteří Clio Cup přizvali na vybrané závodní podniky v sezóně 2012. V případě stále populárnějšího německého šampionátu cestovních vozů (DTM - Deutsche Tourenwagen Masters) se jezdci Clio cupu představili již na začátku června na rakouském Red Bull Ringu, kde více než 48 tisícům diváků předvedli dva naprosto vyrovnané závody ve stylu jízdy plech na plech. Tím druhým pak byl v polovině září závěrečný podnik sezóny na Oscherslebenu, kam dorazilo více než 100.000 diváků.

 

 

Mezi tím jezdci Clio Cupu zavítali také do severočeského Mostu, kde doprovázeli Mistrovství Evropy tahačů. Skutečnou perlou letošní sezóny pak byl start při 24 hodinovém závodě na legendární Nordschleife. Tomu letos v květnu přihlíželo více než 150.000 diváků, kteří byli svědky vítězství domácího jezdce Marca-Uwe von Niesewanda, kterého po ujetí 101 závodních kilometrů dělilo pouhých 10 vteřin od týmového kolegy Dino Calcuma.

fryb4417.jpg

 

 

O vyrovnanosti Clio Cupu svědčí také pohled do výsledkových listin jednotlivých měřených jízd, podle kterých se prvních 15 až 20 jezdců většinou vměstná do jediné vteřiny.

 

 

O celkovém vítězi sezóny 2012 se rozhodovalo až v posledním závodě na Oscherslebenu, kde o titul bojovali Marc-Uwe von Niesewand z Německa a polský závodník Jan Kisiel. Oba v průběhu celé sezóny předvedli pořádnou porci závodnického umu a díky vyrovnaným výkonům je na konci sezóny dělil jeden jediný bod. Tím šťastnějším byl nakonec Marc-Uwe von Niesewand, který se tak do historických tabulek zapíše jako druhý vítěz Renault Clio Cupu Bohemia. Ze stříbra se radoval Jan Kisiel, který se zároveň stal nejlepším jezdcem kategorie Junior a celkový bronz bral nejlepší jezdec kategorie Gentleman Daniel Hadorn ze Švýcarska.

 

 

České barvy letos hájilo trio jezdců
Do závodu ve druhé sezóně Clio Cupu Bohemia pravidelně nastupoval také trojlístek českých jezdců. Tím prvním byl poslední vítěz u nás tolik oblíbeného Octavia Cupu, Tomáš Pekař z Mělníka. Pekař hájil barvy rodinného týmu Pekař Motorsport a na konci sezóny mu se 174 body patřilo vynikající 4. místo.

 

 

„Clio Cup Bohemia představuje ekonomicky dostupné a přitom férové a vyrovnané závodění. Líbí se mi, že jde o závody identických aut, což je ze strany Renault Sportu poměrně přísně kontrolováno. Díky skvělé práci managementu má Clio Cup Bohemia vysokou nejen sportovní úroveň, ale také mediální prezentaci u nás i v zahraničí,“ říká o Clio Cupu nejlepší z českých jezdců, Tomáš Pekař.

 

 

Druhým z Čechů, byl jezdec pražského týmu Art of Racing, Lukáš Uxa, pro kterého se jednalo o první kompletní sezónu v okruhovém šampionátu.

 

 

„Před letošní sezónou jsem absolvoval pouze pár vybraných závodů. Vesměs se pokaždé jednalo o vytrvalostní závody a tak pro nás bylo vše nové. Učili jsme se tedy vše od začátku a s tím také korespondovali naše výsledky. V první řadě nám však jde o zábavu a kvalitní závodění, což Clio Cup splňuje naprosto dokonale,“ řekl Uxa ke své účasti v Clio Cupu.

 

 

Tím prozatím posledním českým zástupcem je Milan Haering, který jako jediný absolvoval i kompletní první sezónu. V té stejně jako letos startoval za švýcarský tým Wuest Motosport, v jehož barvách vybojoval celkové 13. místo. V té letošní to pak za 44 bodů bylo místo dvacáté.

 

 

Více se o Clio Cupu Bohemia dozvíte na oficiálním webu

 

 

Konečné pořadí sezóny 2012:                                                    

 

 1. Marc-Uwe von Niesewand - 265b
 2. Jan Kisiel - 264b
 3. Daniel Hadorn - 186b
 4. Tomáš Pekař - 174b
 5. Dino Calcim – 172b

 

 

 

 

 

www.cliocup.cz

Zástupce promotéra seriálu pan Josef Křenek, zhodnotil právě skončenou sezónu slovy: "Je krátce po sezóně, ale již nyní můžeme vše hodnotit velice kladně. Clio Cup Bohemia byl ve svém druhém roce součástí závodních víkendů DTM, FIA GT, EP tahačů, VLN, v jejichž průběhu potvrdil, že se zcela právem může řadit k nejprestižnějším evropským závodním sériím. Třináct letošních závodů shlédlo více než 600.000 diváků. Šlo o závody, které byli plné dramatických momentů a soubojů kolo na kolo a přitom vše probíhalo velice férově a čistě. To jenom potvrzuje vysokou kvalitu a sportovní úroveň. Nyní nás čeká "zimní přestávka", nicméně přípravy na sezónu 2013 jsou již dávno v plném proudu. Věřím, že i v příštím roce udržíme nastavenou laťku a diváci si tak budou moci z okruhů odnést jen ty nejlepší zážitky. Děkuji všem našim i zahraničním partnerům za spolupráci a podporu.“