Jdi na obsah Jdi na menu
 

Slovakiaring přinesl vítězství!

29. 4. 2012

p919059.jpg

Jako na horské dráze nebo jiné adrenalinové pouťové atrakci si Petr Fulín a jeho tým připadali během druhého podniku ETCC na Slovakiaringu.

Nejprve Petr zajel skvělý čas v prvním testu, následovala plánovaná výměna motoru za ten, který byl připraven na závod, jenže ten se ve druhém testu přehříval. Tým se proto rozhodl vynechat volný trénink a nastoupil až do kvalifikace. V ní Petr objel pouze jedno rychlé kolo a i když jej zpomalil pomalejší vůz na trati a stačilo to pouze na třetí místo, rozhodl se raději ušetřit sadu nových pneumatik na samotný závod. To se ukázalo jako správná volba, protože BMW 320si se startovním číslem 2 bylo komisaři odsunuto až na konec startovního roštu. Důvod? Komisaři si nějak zapomněli předat protokol o tom, že se u Petrova auta měnil díl na převodovce...

Do prvního závodu s letmým startem tak Petr Fulín nastupoval z posledního místa, ale dokázal se velice rychle probíjet dopředu, ve třetím kole už byl šestý, a po skvělé jízdě z toho v cíli bylo třetí místo a první stupně vítězů v ETCC. Ve druhém závodě Petr využil skvělé trakce svého BMW s pohonem zadním kol, po startu ze šestého místa se už ve druhém kole dostal do čela a vedení už z rukou nepustil! Po druhém závodním víkendu ETCC se Petr dělí o třetí místo průběžného pořadí se ztrátou pouhých osmi bodů na vedoucího Švýcara Petera Rikliho.
Petr FULÍN

„V první řadě chci poděkovat celému týmu, kluci odvedli skvělou práci, několikrát měnili motor, moc se nevyspali a za to jim patří můj velký dík. Stejně tak chci poděkovat všem partnerům, díky nimž máme možnost vůbec v ETCC startovat. S výsledkem jsem moc spokojen, přestože se nerodil lehce. Beru to ovšem jako jakousi satisfakci za to, co s námi tady dělali komisaři. My jsme řádně předali protokol o výměně dílu slovenským komisařům, ale ti už jej včas nepředali dál, takže kvůli této administrativní chybě, kterou jsme ve své podstatě ani nezpůsobili my, jsme byli nekompromisně odsunuti na konec startovního roštu prvního závodu. Přitom problém nebyl v onom dílu, ale v pozdním doručení protokolu. Moc se mi nelíbí ani, že se měnily propozice během víkendu, počty pneumatik atd.“

„V prvním závodě jsem věděl, že pomalejší auta budou snadná kořist, ale musel jsme jet opatrně a zároveň rychle, aby mi čelo závodu moc neujelo. Nakonec z toho bylo v S2000 druhé místo! Ve druhém závodě jsme vyhráli a protože měl smůlu tentokrát Fernando Monje, šampionát je před posledními dvěma podniky stále hodně otevřený.“
Josef KŘENEK

„Víkend nezačal šťastně, měli jsme problémy s motorem, ale celý tým držel pohromadě a nakonec to dobře dopadlo. Petr jel skvěle! V prvním závodě jsme měli cíl být na osmém místě kvůli obracení roštu pro start druhého závodu, Petr ale dokázal v prvním závodě skončit třetí a druhý závod vyhrát! Veliký dík patří mechanikům, celý tým táhl za jeden provaz! Jsem opravdu moc spokojen!“

 

p614146.jpg