Jdi na obsah Jdi na menu
 

Tým Křenek Motorsport míří na třetí závodní víkend ETCC

17. 5. 2013

 

foto-700x466.jpg

Tři týdny po úspěšném slovenském vystoupení se tým Křenek Motorsport vypravuje do malebného údolí nedaleko Mozartova rodiště, kde se jede třetí závodní víkend Evropského poháru cestovních vozů.

Po úvodních dvou závodních víkendech je situace v kategorii S2000 jasně daná – vedoucí Petr Fulín má už dvacetibodový náskok na druhého Maťa Homolu a nyní musí svůj náskok především hlídat. Na Salzburgringu to ale nebude jednoduché. „Trať pro nás není ideální, okruh je krátký a budeme mít problém s pomalejšími vozy kategorie S1600, které nám mohou rozbít čisté kolo během kvalifikace a během závodu je budeme muset předjíždět. Navíc jsme tu vždy měli problémy s pneumatikami,“ říká Petr Fulín. Jeho snaha navázat na dvě loňská druhá místa v kategorii S2000 přitom bude ztížena maximální úrovní kompenzačního závaží, které kvůli svým dosavadním úspěchům poveze. „Bude to hodně těžké, protože závaží nás brzdilo už na Slovensku a tady bude hodně lehčích aut, nemluvě o tom, že vozy třídy Single Make Trophy mají turbo a na výjezdech ze šikan budou mít výhodu. Proto jedeme na Salzburgring jen pro body, rozhodně nemůžeme počítat s jednoduchým bojem o stupně vítězů, který nám potenciálně ztíží ještě počasí. Salzburgring leží v údolí a snadno se stane, že se objeví mrak plný vody a na mokru bude naše zadokolka v nevýhodě,“ dodává lídr šampionátu.

Pro Michala Matějovského, aktuálně čtvrtého v tabulce S2000, je Salzburgring příležitostí dohnat pouhé pětibodové manko na druhého Homolu. Jenže pro královéhradeckého jezdce bude nadcházející víkend ETCC premiérou na Salzburgringu. „Na závody jsem se chystal především doma u počítače. Prohlížel jsem si videa a záznamy loňských závodů. Je ale jasné, že o víkendu to bude jiné. Profil trati se zdá být jednoduchý, asi tam budou sektory, kde jeden bude získávat a druhý ztrácet a pak zase naopak. Možná do hry vstoupí i počasí, které má být velmi proměnlivé,“ tipuje průběh víkendu Michal Matějovský. O svých cílech řekl: „Může se stát ledacos, na trati budou i Supercopy, které už loni bojovaly o přední příčky. Nechci nic zakřiknout – jedu si užít premiéru – ale byl bych rád, kdyby se mi povedlo vyrovnat výsledek ze Slovenska.“

Letos už zaběhnutou dvojici jezdců týmu Křenek Motorsport doplní i Jaromír Štádler, který po dvou vynechaných závodních víkendech hodlá absolvovat zbytek sezony. „Původně jsem chtěl jet všechny závody, ale bohužel jsem z rodinných důvodů první dva podniky odřekl. Se zbývajícími třemi víkendy už ale počítám. Na rozdíl od ostatních jezdců nejsem rozjetý, ale doufám, že se během tréninků dostanu do tempa a neudělám ostudu. Loni jsem jel na Salzburgringu poprvé a musel jsem odstoupit, letos si dám větší pozor,“ říká plzeňský jezdec. Na rozdíl od svých mladších týmových kolegů ale nejede v kategorii S2000, nýbrž mezi vozy kategorie Single Make Trophy. Ta je v letošní sezoně velmi silná. „Díval jsem se na záznamy a zatímco loni jely 4 vozy, letos je aut 11. Všichni jezdci jsou už navíc rozjetí a budou chtít veteránovi jako já ukázat záda. Přesto se moc těším,“ dodává Jaromír Štádler.

Fanoušci mohou výkony českých jezdců sledovat prostřednictvím zpráv na Facebooku, a to na stránkách Petr Fulín či VEKRA Racing Team, respektive Michal Matějovský. Záznam obou závodů bude možné sledovat v úterý 21. května v 19.00 na Eurosportu 2.

Harmonogram závodního víkendu ETCC na Salzburgringu:

 pátek 17. května

10.00 test

14.00 test

sobota 18. května

11.00 trénink

16.05 kvalifikace

neděle 19 května

09.15 warmup

15.20 závod #1

16.35 závod #2

Livetiming je možné sledovat na stránkách mstworld.com.

Web: www.vekraracingteam.cz  / Facebook: VEKRA Racing Team

Zdeněk Míka
Foto: Petr Frýba